Private Lease FAQ

Hebt u nog vragen? Kijk alvast even of u het antwoord hieronder kan vinden. 

Kan iedereen een fiets leasen?

Ja, iedere particulier kan voor Personal Bike Lease kiezen, wij onderzoeken wel je financiële draagkracht en vragen een beperkt voorschot per fiets. Het blijft uiteindelijk de kredietcommissie van Personal Bike Lease die zal beslissen of je al dan niet in aanmerking komt voor een contract.
Indien dit positief geëvalueerd wordt, zal je het contract ter ondertekening van Personal Bike Lease ontvangen. Pas nadat alle formaliteiten in orde zijn zal je een mail van Personal Bike Lease ontvangen met het getekende contract en een link om de levering van je fiets te plannen.

Hoelang duurt het eer ik mijn nieuwe fiets ontvang?

De levertermijn hangt soms af van het merk of type fiets. Bike &co geeft bij het opmaken een indicatie voor levertermijn. Zodra alle contractuele documenten ondertekend zijn ontvang je een link waarin je een transport kan inplannen. De fiets wordt in jouw servicepunt geleverd.

Wanneer start mijn contract?

De levering van je fiets is de startdatum van het contract. Na levering ontvang je van Personal Bike Lease een verzekeringscertificaat.

Waarom wordt er een (bijkomend) antidiefstal slot geleverd bij de fiets?

Je bent als bestuurder van de fiets verantwoordelijk om de fiets steeds goed op slot te doen. Het anti-diefstal slot leveren we mee met de fiets zodat je deze steeds kan vastmaken aan een vast object (fietsrek, boom, paal, etc.) wanneer je ermee in de openbare ruimte bent. Dit is een verplichting!

Hoe gebruik ik de fiets?

Personal Bike Lease verwacht dat je je fiets steeds correct gebruikt, regelmatig reinigt, de banden oppompt en alle geldende verkeersregels volgt. Het is ten strengste verboden om de fiets op te drijven. Indien tijdens het jaarlijks onderhoud of bij inlevering aan het einde van het contract wordt vastgesteld dat de fiets werd opgedreven zullen alle kosten om de fiets terug in originele staat te brengen aan je doorgerekend worden.

Mag mijn gezin met de fiets rijden?

Dit is toegestaan, echter blijf je er in alle gevallen steeds verantwoordelijk voor.

Hoe vraag ik mijn jaarlijks onderhoud aan?

Onderhoud vraag je bij je servicepunt. Kijk op de website of neem contact op met je servicepunt om een onderhoud in te plannen.

Hoe vraag ik fietsbijstand aan?

Bijstand vraag je aan via het algemeen nummer van Personal Bike Lease: +32 (0)3 871 93 69. Geef steeds je naam, voornaam en contractnummer door zodat de bijstand je contract kan opzoeken!
De bijstandsverlener zal trachten je fiets ter plekke te repareren. Indien dit niet mogelijk is zal de bijstandsverlener je samen met je fiets thuis afzetten. In de meeste gevallen zal het gaan om een garantiekwestie, hiervoor dien je een melding te doen van garantie. Indien de immobiliteit het gevolg is van schade volg je het proces bij schade.

Hoe meldt ik een garantiegeval?

Een garantiegeval meld je aan je servicepunt.

Waarop is de garantie van toepassing?

De fabrieksgarantie (3 jaar) is van toepassing op de batterij, motor, drager, velg, versteller, kettingkast, slot, spaken, stuurpen, zadelpen, velglint, trapas, zadel, achterderailleur, remkabels, ketting, pedalen, buitenbanden, binnenbanden en verlichting. De framegarantie (10 jaar) is van toepassing op het frame van de fiets.

Hoe betaal ik mijn maandelijks leasetarief?

Het maandelijkse leasetarief wordt geïnd via een domiciliëringsmandaat. Het geld wordt maandelijks automatisch overgeschreven naar Personal Bike Lease.

Wat is het proces bij schade of diefstal?

Schade of diefstal van je fiets dien je steeds te melden via https://form.jotform.com/222192934718360. Na de aanmelding zal je verdere instructies ontvangen.
Bij diefstal dien je steeds een PV te laten opmaken bij de politie. Je moet kunnen aantonen dat de fiets op slot was met het anti-diefstal slot, was bevestigd aan een vast object en je beschikt over beide sleutels van het anti-diefstal slot.

Is er een franchise van toepassing bij schade of diefstal?

Op ieder verzekeringsdossier is een franchise van 100 € van toepassing.

Ben ik eigenaar van de fiets gedurende de leaseperiode?

Neen, Personal Bike Lease is eigenaar van de fiets die deze aan jou ter beschikking stelt voor de duur van de leaseperiode.

Mag ik de fiets doorverkopen tijdens het contract?

Neen! Dit is ten strengste verboden zolang het leasecontract met Personal Bike Lease loopt. Indien u dit toch doet zal er een gerechtelijke procedure opgestart worden.

Kan ik het contract stopzetten gedurende de looptijd?

Indien je het contract wenst stop te zetten gedurende de looptijd zijn de algemene contractuele voorwaarden van toepassing en neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.
Wil je toch vroegtijdig van je leasefiets af dan kan dit uiteraard. Opgelet want indien je het contract wenst stop te zetten gedurende de looptijd zijn de algemene contractuele voorwaarden van toepassing en neemt u best steeds even contact op met Personal Bike Lease. De algemene contractuele voorwaarden leest u hier

Hoe contacteer ik Personal Bike Lease

Je kan Personal Bike Lease steeds contacteren tijdens de kantooruren. Bij voorkeur contacteert u ons per mail op info@personalbikelease.be. U kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer +32 (0)3 871 93 69

Kan ik de fiets overnemen of inleveren op het einde van het contract?

Hiervoor neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.

Kan ik mijn contract verlengen na afloop van de leasing?

Hiervoor neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.